De dag dat ik wist dat zou komen is eindelijk hier - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu De dag dat ik wist dat zou komen is eindelijk hier - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu

De dag dat ik wist dat zou komen is eindelijk hier

Blijf op de hoogte en volg Pim

25 Januari 2014 | Nederland, Haarlem

En dan is het 25 Januari, 00:07, heb je alle koffers ingepakt, en klaargezet, en zit je nog even wat muziek te downloaden voor je Ipod... Het is allemaal werkelijk zo snel gegaan, het lijkt wel als de dag van gisteren dat ik op dit idee kwam. De laatste week is ook heel snel voorbij gegaan, Zaterdag een awesome afscheidsfeestje gegeven en ook mijn laatste werkdag, Zondag afscheid genomen van mijn Opa en Oma, dinsdag en woensdag in Amsterdam wezen winkelen met mijn tante en lieftallige zusje, donderdag een afscheidsborrel gehouden, en gisteren ( vrijdag ) nog met vrienden gechilld en een biertje gedronken.

Ik kan het bijna niet geloven dat het bijna zover is. Over minder dan 24 uur zit ik in het vliegtuig richting Sao Paulo, waar ik weer zal overstappen richting Goiania. Ik zit met een positieve spanning richting mijn reis, alhoewel ik toch wel erg zenuwachtig ben om voor het eerst alleen te vliegen, zonder ouders of vrienden. Maar ik hoop dat het het allemaal waard is! Ik heb altijd zoveel mooie dingen over Brazilië gehoord, dat ik het niet meer kan uithouden van de spanning.

Afgelopen dagen ook zoveel mooie energie gekregen van geliefden, ze hebben allemaal in een agenda geschreven, op hun verjaardag, zodat ik ze altijd een beetje bij me zal dragen. Enige vraag is nu dus, hoe schrijf ik mijn huiswerk op. Daarnaast ook veel de stad in geweest om cadeautjes voor de gastfamilie ( en mezelf, nieuwe sneakers :D ) te kopen. Ik heb geen idee of het allemaal in de koffer past, but we shall see.

Ik vertrek morgen om 20:30 vanaf Schiphol, richting Parijs, dus als je me nog wilt uitzwaaien, je bent van harte welkom! En zo niet, dan spreek ik jullie aan de andere kant van de Oceaan, in een land genaamd Brasil, in een staat genaamd Goias, in een stad genaamd Goiania.

Adeus!


Pim

  • 25 Januari 2014 - 18:50

    Leonie Nieland:

    Ja die Pim!
    Ik hoop dat je goed bent aangekomen als je dit leest.
    Heel veel plezier, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Hou je veilig ;-)

    Groetjes, Leoni

  • 26 Januari 2014 - 11:30

    Benito Mussolini:

    Pim, ik wil je persoonlijk een fantastische reis wennen! Brazilië is een mooi land met een mooie cultuur. Je maakt Italia trots op je! Mansee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haarlem

Vamos a Goiania!

Zoals een paar van jullie weten, ben ik van plan om in Januari 2014 naar Brazilië te reizen, voor een half jaar. Met deze blog hou ik jullie op de hoogte tijdens mijn acceptatieproces bij de reisorganisatie, en ( hopelijk ) alle belevenissen tijdens mijn reis!

Ik heb mij dan vandaag eindelijk aangemeld bij Travel Active voor een studiereis van een half jaar naar Brazilië. Ik heb echt het gevoel dat ik vlieg, omdat ik eindelijk al mijn twijfels aan de kant heb geschoven, en gewoon mijn beslissing heb genomen, om half januari ons koude kikkerlandje te verruilen voor het land van de gele kanaries en de palmwitte stranden. Maar als dit doorgaat, moet je niet gaan denken dat het een halfjaar lang durende vakantie gaat worden! Gewoon weer naar school gaan, maar dat heb ik er allemaal voor over!

Daarnaast speelt de Capoeira natuurlijk een grote rol. Het is eigenlijk de druppel dat de emmer deed overlopen voor mij. Iedere week inspireert deze cultuur, zoals ik dit noem, mij tot mooie dingen. Daarom heb ik ook besloten om op zoek te gaan naar de wortels van mijn sport. Ik ben benieuwd wat ik daar aantref.

Als ik over mijn Brazilië - plannen vertel, reageren mensen ook vaak met het volgende: Dan ga je ook zeker voor het WK voetbal van volgend jaar? Laat mij daar duidelijk over zijn: dat is geen primaire reden! Al sinds ik in 4 VMBO zat, zat deze reis in mijn achterhoofd. Reden dat ik na mijn slagen voor de VMBO niet ben gegaan is dat ik toendertijd 16 was, en nog te jong. Nu ben ik 18, en mentaal veel verder dan 2 jaar geleden.

Ik hoop uit het diepst van mijn hart, dat ik in Januari het vliegtuig in mag!

Pim

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Voltamos :)

18 April 2014

Die kleine tussenstop...

06 April 2014

Alweer bijna op de helft....

03 Maart 2014

carnaval!

01 Februari 2014

A primeira semana
Pim

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5059

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Vamos a Goiania!

Landen bezocht: