Beeeem Vido ao Brasil! - Reisverslag uit Goiânia, Brazilië van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu Beeeem Vido ao Brasil! - Reisverslag uit Goiânia, Brazilië van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu

Beeeem Vido ao Brasil!

Door: Pim Nienhuis

Blijf op de hoogte en volg Pim

27 Januari 2014 | Brazilië, Goiânia

Zit ik dan wel mooi ff in Brasil...

Gisteren aangekomen, na een reis van bijna 24 uur. met flink wat vertraging en irritaties, maar goed, ik ben er! En dat kun je merken! Waar het in Nederland rond de 0 graden is, kan ik hier genieten met minimaal 20 graden per dag.

Toen ik gisteren van Sao Paulo naar Goiania vloog, stond ik versteld van het mooie uitzicht. De rivieren, de bergen, het groen. Just magnificent! En dan de stad vanuit de lucht, het lijkt wel alsof er een stad midden in het bos staat

Ik werd even over half 3 lokale tijd opgehaald door mijn extra zus en broers, waarna ze me mee naar huis namen, waar een welcome home party werd georganiseerd :D Ik voelde me meteen welkom. Er was veel vlees aanwezig, veel, heel veel vlees. Om ze te bedanken had ik veel cadeautjes meegenomen; knuffels, eten, voetbalshirts, enz. Vooral veel eten; vanaf nu in de keukenkast: Pindakaas en Hagelslag!

De dag daarna (vandaag) heb ik het rustig aangedaan, en ben ik met een vriendin van de familie wezen lunchen. Nee niet een boterhammetje met kaas, maar uitgebreide lunch bij haar thuis, including rijst, vlees, corn, etc, etc. En natuurlijk zit je in Brasil ook goed voor een potje voetbal.

Daarna met de familie naar de kerk geweest, helaas konden ze niks voor mij vertalen :(, en lekker wezen eten bij de plaatselijke Pizzaria.

Kortom, de start is geweldig!

Abraço Forte!

Pim

  • 28 Januari 2014 - 09:22

    Arianne:

    Wat een superstart Pim en wat een geweldige gastvrije mensen. Fijn hoor om je verblijf zo te beginnen!

  • 28 Januari 2014 - 10:14

    Ben:

    Aha naar de kerk geweest das een goede zaak....
    Nog even en je spreekt naast Portugees ook nog Latijn...

  • 30 Januari 2014 - 15:43

    Elfrieke:

    Wat klinkt dat allemaal goed zeg ! en super leuk om je zo te kunnen volgen en meeleven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Goiânia

Vamos a Goiania!

Zoals een paar van jullie weten, ben ik van plan om in Januari 2014 naar Brazilië te reizen, voor een half jaar. Met deze blog hou ik jullie op de hoogte tijdens mijn acceptatieproces bij de reisorganisatie, en ( hopelijk ) alle belevenissen tijdens mijn reis!

Ik heb mij dan vandaag eindelijk aangemeld bij Travel Active voor een studiereis van een half jaar naar Brazilië. Ik heb echt het gevoel dat ik vlieg, omdat ik eindelijk al mijn twijfels aan de kant heb geschoven, en gewoon mijn beslissing heb genomen, om half januari ons koude kikkerlandje te verruilen voor het land van de gele kanaries en de palmwitte stranden. Maar als dit doorgaat, moet je niet gaan denken dat het een halfjaar lang durende vakantie gaat worden! Gewoon weer naar school gaan, maar dat heb ik er allemaal voor over!

Daarnaast speelt de Capoeira natuurlijk een grote rol. Het is eigenlijk de druppel dat de emmer deed overlopen voor mij. Iedere week inspireert deze cultuur, zoals ik dit noem, mij tot mooie dingen. Daarom heb ik ook besloten om op zoek te gaan naar de wortels van mijn sport. Ik ben benieuwd wat ik daar aantref.

Als ik over mijn Brazilië - plannen vertel, reageren mensen ook vaak met het volgende: Dan ga je ook zeker voor het WK voetbal van volgend jaar? Laat mij daar duidelijk over zijn: dat is geen primaire reden! Al sinds ik in 4 VMBO zat, zat deze reis in mijn achterhoofd. Reden dat ik na mijn slagen voor de VMBO niet ben gegaan is dat ik toendertijd 16 was, en nog te jong. Nu ben ik 18, en mentaal veel verder dan 2 jaar geleden.

Ik hoop uit het diepst van mijn hart, dat ik in Januari het vliegtuig in mag!

Pim

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Voltamos :)

18 April 2014

Die kleine tussenstop...

06 April 2014

Alweer bijna op de helft....

03 Maart 2014

carnaval!

01 Februari 2014

A primeira semana
Pim

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5055

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Vamos a Goiania!

Landen bezocht: