carnaval! - Reisverslag uit Caldas Novas, Brazilië van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu carnaval! - Reisverslag uit Caldas Novas, Brazilië van Pim Nienhuis - WaarBenJij.nu

carnaval!

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Pim

03 Maart 2014 | Brazilië, Caldas Novas

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb gepost, en ik heb Jullie daarmee ook lang in spanning gehouden! Wat zou die Pim nou weer hebben gedaan!

Nou, veel gefeest, laten we dat wel zeggen! Ben afgelopen week 19 geworden, en dat hebben we geweten ook! Op zaterdag heb ik een groot feest gegeven voor alle vrienden en familie, met veel, heel veel eten. Mijn stiefmoeder had mijn lievelingskost feijoada klaargemaakt. De familie had ook het hele huis versierd, in de kleuren van de nederlandse en braziliaanse vlag. Er werd ook gedanst, zo heb ik de forro, de nationale dans geleerd.

Die dinsdag erna, op mijn echte verjaardag, heb ik mijn familie mee uit eten genomen, naar pilão. Er werd weer gezongen en gedanst, en nog meer gegeten, kijk maar bij de foto's op facebook!

Dan was er natuurlijk ook nog school, helaas. Ondanks dat ik veel vrienden heb daar, is het nog steeds raar voor mij. Daarnaast klopt het schoolsysteem niet helemaal; de kinderen hebben geen klassenmentor, de leraren zijn sons ietwat ongeïnteresseerd, en geveb geven geen uitleg maar wel huiswerk.

Maar genoeg gezeik, want dit zijn de dagen dat we juist vrolijk moeten zijn: het is carnaval, en dat wordt groots gevierd. Ben met mijn familie op vakantie in Caldas Novas, een stad dat bekend staat om zijn hete zwembaden, en daar is geen woord van gelogen, overal waar je kijkt zwembaden. Het enige wat we hier zowat doen is tot acht uur aan het zwembad zitten, en daarna de stad in om te feesten!

Nou amigos, ik duik weer het zwembad in! Até mais!

  • 04 Maart 2014 - 10:07

    Ben:

    Jo a vida es duro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Caldas Novas

Vamos a Goiania!

Zoals een paar van jullie weten, ben ik van plan om in Januari 2014 naar Brazilië te reizen, voor een half jaar. Met deze blog hou ik jullie op de hoogte tijdens mijn acceptatieproces bij de reisorganisatie, en ( hopelijk ) alle belevenissen tijdens mijn reis!

Ik heb mij dan vandaag eindelijk aangemeld bij Travel Active voor een studiereis van een half jaar naar Brazilië. Ik heb echt het gevoel dat ik vlieg, omdat ik eindelijk al mijn twijfels aan de kant heb geschoven, en gewoon mijn beslissing heb genomen, om half januari ons koude kikkerlandje te verruilen voor het land van de gele kanaries en de palmwitte stranden. Maar als dit doorgaat, moet je niet gaan denken dat het een halfjaar lang durende vakantie gaat worden! Gewoon weer naar school gaan, maar dat heb ik er allemaal voor over!

Daarnaast speelt de Capoeira natuurlijk een grote rol. Het is eigenlijk de druppel dat de emmer deed overlopen voor mij. Iedere week inspireert deze cultuur, zoals ik dit noem, mij tot mooie dingen. Daarom heb ik ook besloten om op zoek te gaan naar de wortels van mijn sport. Ik ben benieuwd wat ik daar aantref.

Als ik over mijn Brazilië - plannen vertel, reageren mensen ook vaak met het volgende: Dan ga je ook zeker voor het WK voetbal van volgend jaar? Laat mij daar duidelijk over zijn: dat is geen primaire reden! Al sinds ik in 4 VMBO zat, zat deze reis in mijn achterhoofd. Reden dat ik na mijn slagen voor de VMBO niet ben gegaan is dat ik toendertijd 16 was, en nog te jong. Nu ben ik 18, en mentaal veel verder dan 2 jaar geleden.

Ik hoop uit het diepst van mijn hart, dat ik in Januari het vliegtuig in mag!

Pim

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Voltamos :)

18 April 2014

Die kleine tussenstop...

06 April 2014

Alweer bijna op de helft....

03 Maart 2014

carnaval!

01 Februari 2014

A primeira semana
Pim

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5058

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Vamos a Goiania!

Landen bezocht: